Organizator: Grupa MTP

Nowoczesny kształt, przeciętne podzespoły - taki może być Surface Duo

Podziel się

Nieoficjalna specyfikacja Surface Duo budzi wiele wątpliwości.

Surface Duo to drugie obok Surface Neo zupełnie nowe urządzenie zaprezentowane na zeszłorocznej konferencji Microsoftu. Oba urządzenia są odpowiedzią na składane modele w stylu Samsunga Galaxy Fold. I o ile Neo ze względu na swoje rozmiary ma konkurować raczej z tabletami, o tyle Duo, sądząc po zeszłorocznej konferencji, może zastąpić klasycznego smartfona. 

Do tej pory nie wiedzieliśmy nic na temat specyfikacji tego urządzenia, poza tym, że jego wyświetlacze będą miały wielkość 5,6 cala. Dzięki ostatnim przeciekom dowiedzieliśmy się znacznie więcej. Wyświetlacze zostaną wykonane w technologii AMOLED, ich proporcje to 4:3, a rozdzielczość każdego z nich to 1800 x 1350 pikseli. Z tyłu ma znaleźć się aparat o 11-megapikselowej matrycy, jednak trudno cokolwiek wyrokować wyłącznie po tym parametrze. Do tej pory wygląda to nieźle. 

Problemy zaczynają się gdy zajrzymy pod maskę. Znajdziemy tam Snapdragona 855, który owszem jest dalej szybkim procesorem, ale już nie najszybszym. Oznacza to, że już w momencie premiery Duo nie będzie mogło pochwalić się najnowszymi podzespołami, a przecież pozycjonowane jest jako urządzenie premium. Do naszej dyspozycji, w zależności od wersji, zostanie oddane do użytku 64 lub 256 GB pamięci. Obawy może budzić bateria, która zgodnie z doniesieniami ma mieć 3460 mAh, co nawet jak na standardy klasycznego smartofna nie jest powalającą wartością. A pamiętajmy, że Duo będzie korzystał aż z dwóch wyświetlaczy. W tej sytuacji nawet najlepsza optymalizacja oprogramowania może nie pomóc. W specyfikacji Surface Duo próżno szukać także modułu NFC (niezbędny do płatności zbliżeniowych) oraz bezprzewodowego ładowania. 

Nie znamy cały czas ceny urządzenia, jednak nie należy spodziewać się, że nowa propozycja od Microsoftu będzie budżetową opcją - wystarczy spojrzeć na ceny innych urządzeń z linii Surface. W połączeniu z taką specyfikacją trudno jednak wróżyć sukces. Przed Duo trudna walka o podbicie serc klientów.